Gayrimenkul Hukuku

Yeni Satın Alınan Evdeki Kiracının Tahliyesi

Yeni satın aldığınız evde mevcut kiracıyı çıkartmak istiyor olabilirsiniz veya kiracı olarak ikamet ettiğiniz evin sahibi değişmiş olabilir. Böyle durumlarda yeni ev sahibi ve kiracı arasındaki hukuk nedir cevabı yazımızda yer alıyor. Yeni satın alınan evdeki kiracının durumu nedir ?

tahliye

Sözleşmenin Tarafı Yeni Malik

Gayrimenkulün satılması ile birlikte yeni malik, kiracı ile eski malik arasında yapılan kira sözleşmesinin kendiliğinden tarafı haline gelir. Yani eski sözleşmedeki tüm koşullar yeni malik için de bağlayıcı hale gelir.

Ancak yeni malikin eski malike göre kiracının tahliyesi bakımından avantajlı bir konumu vardır. Türk Borçlar Kanunu‘nun 351. maddesine göre belirli sürelere riayet ederek yeni ev sahibi kiracıyı taşınmazdan tahliye edebilir.

Yeni Ev Sahibinin Kiracıyı Tahliyesi

Kanuna göre yeni malik kendisi, eşi, altsoyu, üstsoyu veya kanun gereği bakmakla yükümlü olduğu diğer kişiler için ev veya işyeri olarak taşınmazı kullanma ihtiyacı varsa eski kiracıyı tahliye edebilir.

Ancak bunun için belirli sürelere uyması gerekir. Yeni ev sahibi devir tarihinden itibaren 1 ay içerisinde ihtarda bulunmak şartıyla 6 ay sonra açacağı tahliye davası ile kiracıyı tahliye edebilir.

1 aylık süre içerisinde ihtarda bulunmamış olması halinde ikinci bir fırsat olarak kira süresinin sonundan itibaren 1 ay içerisinde tahliye davası açarak mecurun tahliyesini sağlayabilir.

Tahliye davası hakkındaki yazımız için:

Diğer Tahliye Sebepleri

Yeni malik de tıpkı eski ev sahibi gibi diğer tahliye sebeplerine dayanarak tahliye talepli icra takibi veya tahliye davası açabilir. Örneğin iki haklı ihtar durumunda, yani kiracının bir kira döneminde iki defa kirayı geç ödemesinden dolayı takip veya ihtarla uyarılması halinde kira dönemi sonundan itibaren 1 ay içerisinde açılacak tahliye davası ile tahliye edilebilir.

Yeni malik kiracıdan evi belirli bir tarihte tahliye etmesi için tahliye taahhütnamesi de alabilir. Bu durumda yeni ev sahibi başka hiçbir ihtara gerek kalmaksızın taahhüt edilen tarihte ebin tahliye edilmemesi halinde tahliye davası açabilir.

Tahliye taahütnamesi hakkındaki yazımız: